13 februari 2009

Tappat bloggfart

Det händer typ nada i mitt liv just nu, tidningarna skriver inga galenskaper, eller jo jag skulle kunna ha en hel utläggning om hur mossigt/förlegat och stereotypt det framstår att starta en "kvinno-tv-kanal" men vem ids läsa? Alla vet redan var jag står i frågan, känns idag som jag inte kan komma med något nytt ändå. Konstaterar bara lite trött att världen verkar bli allt mer könssegregerad, vi kvinnor förväntas titta på rosa flufffluff och killarna på testosteron och explosioner. Varför försöker jag ens få mina barn att våga vara sig själva, tro på att de är individer och inte ett kön? Vuxenvärlden i övrigt verkar ju inte sträva åt det hållet utan snarare tvärt om. Uppgivenheten sprider sig i kroppen.

Så det blir med andra ord inte mycket eget bloggande, svarar på lite utmaning för en gångs skull. Nä får väl ta ett varv genom nyheterna och se om ja hittar något intressant. Skall försöka skriva en bokrecension också. Läste ut Labyrinten igår. Skall stryka den i att-läsa-listan. Fyllde på min bloggrulle i sidan igår så att det skall finnas mer att välja på om ni via min blogg antar Mymlans utmaning om vidgade vyer.

Lyssnar vidare på Dagens Spotifylista (Laibach - Bach) om är hur skön som helst. Lyssna du oxå, de har YouTubelänkar för er som inte har Spotify.

Läs även andra bloggares åsikter om

2 kommentarer:

Unknown sa...

Laibach i Uppsala ikväll?
Nooooooooo. ):
Och just då är man i fel ände av landet. Typiskt!

Béatrice Karjalainen sa...

Stackars Göran. Btw funderar på att komma till Luleå i kväll om det är någon AW.