14 juni 2015

Dag 165 - En tur till Storforsen

Mötte upp Mattias vid jobbet. Kom på att jag hade glömt min pulsklocka så jag slet av mig pulsbältet oxå innan vi for.  Skönt att inte köra för en gångs skull.

Jag är så sällan i Storforsen när det är full sprutt i forsen så det var spännande att gå omkring där idag. Var betydligt mer vatten än när jag var där senast i mars. Först gick vi omkring i parken, jag fotade lite bland annat dagens bild som visar hur vattnet tar sig igenom stenkistorna och fördämningen.
Döda fallet var inte så dött just nu.
Sen tog vi en tur bort till Brudforsen som jag för mig hette Brudfallet, lätt besviken när det inte alls var ett fall kan jag ju lugnt säga. De 3 km dit ut går först på den orange leden som visar flottningshistoria men sen får man följa den vita. Det tog ett bra tag att komma dit och myggen anföll. Har massor med bett på min ena axel nu och på armarna. Vädret var fint så jag gick i bara tunn ull/silktöja. Väl framme hittade vi en rastplats så vi gjorde upp eld och fixade mat. Hög mysfaktor. Ser på kartan att vi hade kunnat följa en väg bortåt forsen då hade det nog varit lite mer fart i vattnet än där vi satt.

Vägen tillbaka gick vi på vägen som visade sig gå dit ner, så vi slapp gå samma väg båda vägarna.
Mattias hade med sig sin klocka så jag fick låna hans rutt
En skön utflykt på 13,52 km utan stress (även om jag drog upp tempot lite på vägen tillbaka). Slumrade lite i bilen på väg tillbaka. Sen jobbade jag två timmar och förberedde för tester i morgon.

Henrik anlände tillsammans med de andra cyklisterna till Luleå vid 22-tiden så jag passade på att ta med honom hem också.



Inga kommentarer: