17 juni 2015

#uppochhoppaijuni 17 - Favoritinspiratör

Idag i #uppochhoppaijuni handlar ämnet om en favoritinspiratör. Jag får alltså bara välja en åh så svårt för jag har två och då måste jag välja. Då får det bli Rune Larsson, äventyrare och framför allt ultralöpare. Har haft förmånen att träffa honom några gånger och lyssna på hans föredrag. Det är en man som kan inspirera. När han berättar om hur besvärligt men ändå bekymmerslöst det kan vara att ge sig iväg och springa genom Europa mm ja då tänker jag, kan han så kan jag. Hans föreläsning om att sätta mål och uppnå dem är väl värt att gå och lyssna på. Jag tänker ofta på det Rune sagt, skit i intervallträning, ta en kuperad runda istället, skit i sportdrycker och annat men ta med salt. han har en så skön inställning till träning och de som haft honom som gympalärare hemma i Trollhättan har gillat honom skarpt. Han inspirerar mig.

Sen måste jag fuska lite om nämna den andra, MarathonMia det var hon som fick mig att bestämma mig för att våga prova ultradistans en gång i tiden, framför allt hennes rapport från det galna loppet Footrally fick mig att verkligen bestämma mig för att gå 10 mil första gången. Hennes race reports med fötter som ger upp, ben som domnar bort men ett pannben som driver en vidare kände jag så väl igen hos mig själv så då borde ju också jag kunna. Och så blev det om än inte så många gånger ännu. Surfade in hos Mia och hittade info om ett ultralöparläger 2-9 november i år och gissa vem hon håller det med, jo Rune. Hmmm man kanske skulle prova på det där med att springa ändå ;-)

Inga kommentarer: