22 juni 2015

#uppochhoppaijuni 22 - Ett intervallpass

Ett intervallpass är dagens ämne i #uppochhoppaijuni. Intervallpass är definitivt inte min grej. Här håller jag med Rune Larsson som tyckte att det verkade totalt onödigt, det är väl bara att springa lite kuperat, ta en rusch till en stolpe eller så. Intervaller nä tack det pysslar jag inte med. Eller? Jo ibland får jag för mig att jag inte har tid att promenera så långt som jag skulle behöva och då kan jag få ett ryck att gå en kilometer och springa en. Det är ju intervaller men det är inte i syfte att bli snabbare och starkare bara att hinna sträckan på lite kortare tid.

Ett sådant pass den 24 april i år beskrevs så här:
1 km löpning (eller vad man nu skall kalla mitt lufsande för) och 1 km promenad osv... Kanonskönt ute ca 13-14 grader och lätt vind. Drog på mig lite tjockare tight, tunn ulltröja och eftersom jag så lätt fryser om mina armar drog jag på mina sleves som jag köpt till cyklingen. Hade kameran med mig i löparryggan och stannade mitt i andra gångintervallet för att fota tussilago (stoppade klockan). Blev intervaller för att jag hade lite ont om tid men var trött så springa en mil och med kameran på ryggen fanns det inte ork till.
Tittar man i Garmin Connect kan man knappt se någon skillnad mellan "löpning" och promenad.
Funbeat grafer är lite snällare.


Inga kommentarer: