26 juni 2015

Dag 177 - Den stora tröttheten

Tröttare än tröttast efter knappt någon sömn så klev jag upp och åkte till jobbet i morse för att jag visste att en grej skulle komma för korrläsning och Henrik hade väckt mig tidigt. Fotade lite fåglar utanför fönstret innan jag for men i tröttheten glömde jag byta objektiv.

Och jag väntade och väntade och väntade. Fick göra några muntliga korrigeringar då den som skrev texten ringde. Korrade lite annat och väntade och väntade lite till. Sent på eftermiddagen kom att man vridit skutan åt annat håll och jag behövde inte läsa.

Kollade hur det gått för Vincents lag på PSG, en vinst och en förlust Tror Vincent vilat hela dagen idag pga sträckningen i ljumsken.

Jag hade alltså kunnat ligga kvar i sängen och vilat idag, det hade behövts för nu sitter jag här kl 20:40 med ögonen i kors och ser knappt mitt tangentbord. Ute verkar solen titta fram och det ser rätt skönt ut.

Tog bilen ut till Degerbäcken efter jobbet, fotade en boda på ett blomster och åkte hem igen. Det fick duga som dagens bild.

Snart sova. Bara skriva dagens #uppochhoppaijuni-inlägg först. Skall se till att inga väckarklockor ringer i morgon. Skall sova ut ordentligt. Funderar på att gå och lägga mig i källaren i gästrummet, tyst och svalt.

Inga kommentarer: