02 mars 2009

Dag 1 i jobbexil

1Idag är första arbetsbefriade dagen men även första dagen på sportlovet och vi har ett extrabarn här så jag blir knappast sysslolös. Skall diska, tvätta (ett berg) och storstäda städa sovrummet inkl. putsa fönstren (får ta ett rum om dagen). Har lovat barnen att ta dem till Ruter Retro Café senare idag.

Idag skall jag även ta tag i min träning ordentligt. Ikväll när sambon kommer hem skall jag antingen ta mig till gymmet eller ta mig en tur i skidspåret.

På jobbplanet skall jag kika i Platsbanken och så skall jag skriva klart ansökan till jobbet där jag formellt inte har alla kvalifikationer men vet att jag har det informellt. Måste bara formulera det på något bra sätt.

Förövrigt kommer väl TPB-rättegången få vara dagens soundtrack. Skall försöka klämma in lite På Nätet på P1 också.

Vägde in på 61 kg idag, hmm dags att bli av med vinterstoppningen på magen och låren men vill helst inte bli av med något fett någon annanstans, ansiktet är lagom fylligt nu och brösten fyller ut BH:n på ett bra sätt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en behaglig dag, lagom tempo så att säga;)

Träning är en del av mitt liv, läste att det ska bli en del av även ditt;) Provat yoga? Kanon! Jag gillar den lite mer tuffa varianten.

Béatrice Karjalainen sa...

@trollpackan Skulle nog säga att träning är en del av mitt liv även om jag pga sjukdom fått hålla upp nästan 2 år. Tränade 7 pass i veckan innan min anemi satte käpparna i hjulet. Så det är mer en återerövning av min träningstid det handlar om. Jag har kört en del Poweryoga men föredrar ett tufft kampsportsinspirerat pass och sen ex. ett nervarvande Bodybalance pass.

Anonym sa...

Oj, sorry! Bra att du har kommit igång efter det jobbiga iallafall, och att du känner dig bättre,som jag antar att du måste, om du har börjat att träna.
Hmmm...kanske ska prova det där med kampsportsinspirerat då? Låter intressant!

Jag hittade hit via Mymlan,och här verkar det vara kul läsning, jag länkar upp dig, om du har något emot det så får du hojta till;)

Béatrice Karjalainen sa...

@trollpackan Ingen fara. Är man nyinramlad här kan man ju inte veta att jag bråkat med en knäppkropp och en drös undersökningar och förbryllade läkare i en evighet

Välkommen hit och givetvis blir jag bara glad för en inlänk.