11 maj 2009

Dag 48 i jobbexil

48Vaknade till värk i foten, strålande sol men blåsigt. Har ägnat morgonen till att lyssna på ljudbok och kratta i trädgården, gå till Lidbergs, Laitis och ett ställe till för att kolla om de hade en U-skruv men icke, får fara till Toys R Us senare idag. Foten går att gå på, det gör inte ont, bara stelt så jag tror jag skall ta mig en promenad runt sjön, det är inte så långt så får jag röra på mig lite i alla fall. Lovade barnen att hämta tidigt idag. Vincent kände sig lite hängig men ville ändå till skolan. Ikväll blir det väl att ta hjälp av sambon för att få ihop resten av nätet till studsmattan och traggla läxor med Vincent. Hittade några jobb att söka igår natt när jag snabbkollade får väl fila på de ansökningarna idag. Det svåraste med att söka jobb på jobb på jobb (ja ja såååå många är det ju inte) är att formulera sig, det känns som man redan skrivit allt en gång, det är så lätt att glömma något för man tror att det står där eller så skriver man något dubbelt. Börjar bli så hemmablind och har inte direkt någon att bolla varenda ansökan med.

Tårtan lockar i kylen men nej jag skall inte ha trots att den är sjukt god. Idag blir det sill och potatis till lunch tror jag.

Inga kommentarer: