25 maj 2009

Dag 57 i jobbexil, intervjudag

57 Sol från en strålande himmel, jag är pigg och skall snart dra på mig lite promenadkläder men först en stadig frukost (på balkongen). Hinner med en 3-4 timmars promenad innan jag skall vara i Luleå på anställningsintervju. Fjärilar i magen som vanligt en sådan dag.

Barnen är ivägskjutsade till skolan, Herman linkade på sin skadade fot och Vincent var som ett åskmoln för att han inte fick cykla just idag (vet inte exakt när jag kommer från intervjun mm och då vill jag inte att han cyklar hem ensam).

Emilian går här hemma och gnäller över att han vill ut, lite dåligt samvete över att jag själv skall på promenad så att han måste vara inne. Han älskar att sitta ute i trädgården i sin sele och spana på förbipasserande. Jasha håller på med sin nya hobby, leka med vattenskålen, han kör ner tassarna i den och vispar om tills inget vatten finns kvar. Matte är inte riktigt lika förtjust i den leken eftersom den blöter ner hela golvet. Emilian uppskattar inte riktigt tilltaget han heller då det tömmer vattenskålen.



MatPlan-avsnittet var inte utlagt ännu så jag får väl se det ikväll när jag kommer hem. Artikeln fick jag ju granska innan den lades upp men tv-inslaget har jag inte sett innan.

Inga kommentarer: