11 maj 2009

Summering av dagen, glada och sura barn

Idag fick jag en ny U-skruv på Toys R Us, ingen av de som säljer skruvar, muttrar mm här i Boden hade ju sådana, några verkade inte ens ha sett en sådan förut. Väl hemma skruvade jag fast några stolpar och sprang mellan det och matlagningen (ugnsbakad regnbågsfilé mums) men när sambon kom hem fick jag honom att montera de sista stolparna till studsmattans skyddsnät.


Efter middagen satte jag fast nätet med 2 otåliga egna barn vid min sida plus 2 minst lika otåliga kamrater. men sen var det klart och de kunde hoppa.









Efter hoppandet så skjutsade jag hem Vincents kompis och Vincent fick gå in och göra sina läxor, oj oj så sur han blev, studsmatta är tydligt väldigt mycket roligare än talkamraterna. Vi får väl hitta på någon form av studsig belöning.

Jag lyckades få iväg en jobbansökan idag också, i Sundsvall. Inte blev det någon sill till lunch idag, ingen lunch alls faktiskt mer än en näve nötter. Fy på mig. Sen avslutade jag med tårta till CSI. Men man får trästäta med en trasig fot och mens eller hur :-) men jag tog faktiskt en promenad idag 5,9 km så någon långpromenad blev det inte men foten verkade hålla för det så i morgon hoppas jag på finfint väder och ger mig iväg tidigt.

Läs även andra bloggares åsikter om

1 kommentar:

Nell och gänget sa...

Fyyy på dig Bea. Akta foten så det inte kommer tillbaka dubbelt. Så ger du dig iväg idag också, hoppas verkligen foten håller. Att käka lite tårta och titta på CSI låter som en trevlig grej, själv blev det några värkpiller och efter CSI och Ballar av stål så däckade jag. Värst är ryggvärken.

Det är skoj med studsmatta och jag hoppas barnen klarar sig från skador. Vi har ju sådanan där U-skruvar till vår pool så det borde ju inte vara allt för obekant, eller så är det väldigt få pooler i Luleå med så kort sommar ;-). Bra att du fick tag i en så smidigt.
Senast Aliette hoppade på grannens studsmatta fick hon en golfboll på munnen som en slängde upp där och hon kom hem gråtandes med en redig fläskläpp.

Själv så har jag igår kikat lite på nätet efter solfångarvärmesystem för poolen så vi kan utöka badperioden, men de verkar vara väldigt dyra för den storleken vi har på poolen. Får undersöka marknaden mer och se vilka andra alternativ det finns som kan nyttjas på fler sätt än bara till poolvärmningen.