07 maj 2009

Piratbrallan, vecka 6

Oj så lite motion sett till antalet pass, pinsamt dåligt, det är med hopp om nollan jag ställer mig på vågen idag. Det har varit en massa runt omkring denna vecka som gjort att motionerande uteblivit men 2 st långpromenader på totalt 518 minuter och 48,46 km (ca 2100 kcal) plus en cykeltur på 7 km som jag inte registrerat är väl inte katastrof i alla fall.

Jag har försökt att äta bra men en och annan kaka har ju slunkit ner hos Jalle och hos grannen. Men nog pratat om det, vi hoppar över till siffrorna istället.

Vikt: 57,95 kg (-0,6)
Hals: 32 cm (0)
Överarmar: 24 cm (-0,5)
Byst: 89 cm (0)
Midja: 67 cm (-0,5)
Mage: 89 cm (-3)
Stuss: 97 cm (0)
Lår: 52,5 cm (+0,5)

Magmåttet som även inkluderar kärlekshandtagen har minskat fint denna vecka, låren har ökat men det känns som fettmängden på insidan av låren har minskat så alla promenader i tufft underlag börjar kanske visa sig. Mina armar som alltid ser ut som 2 pinnar är en sorglig syn, gymmet "here I come".



Långpromenader är effektiva men den lilla fettbullen på magen och höfterna är seglivade. Får ta i med hårdhandskarna nu och få igång stryketräningen för nu är vikten låg men envist fett biter sig fast. Brukar få ta och passera "hälsosam vikt" neråt en bit för att det skall gå att bli av med det sista men håller jag bara igång och rör på mig samt styrketränar lägger jag snart på mig bra kilo istället.

Det känns fortfarande konstigt efter 6 veckor att plåta mig själv helt avslappnad och inte spänna mage, rumpa mm.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: