09 maj 2009

Studsmatta i garaget fastän jag egentligen borde spara lite pengar

Nu har jag köpt en studsmatta blev den från Toys R Us tillslut fastän den inte har nätet fastsatt på mitten. Får klura på någon lösning för det. Blev strax under 3500 kr, pengar jag egentligen inte har känns det som men nu hade jag lovat barnen studsmatta redan förra året när arbetslösheten slog till och vi valde att avvakta. Jag vet hur mycket de tycker om att hoppa och det vore skönt om de kunde vara ute en massa i sommar. Jag får väl skära ner på något annat, ingen en vecka utomlands för mig till exempel eller verkligen se till att få igång veckohandlandet igen, det borde spara in några kronor varje månad, säga upp alla prenumerationer på tidningar jag aldrig läser och så skall jag säga upp mitt ena tränignskort, har betalat 375 kr/månad i 2,5 år nu och kanske kört 10 pass där, IDIOTI. De pass jag vill köra går dagar där sambon inte hinner hem och hämta barnen så jag kan helt enkelt inte gå. Dessutom är ju blodvärdena på väg ner igen, kanske lika bra att se om jag kan sälja mitt andra kort oxå, börjar bli så less på att tro att jag skall kunna börja träna igen. Om jag pantar alla påsarna med pantflaskor i garaget får jag oxå en slant över. Samtidigt halverar vi nästan räntan på ena lånet nu vilket gör att vi snart har tjänat igen den där studsmattan trots allt. Äh jag vägrar oroa mig för ekonomin, än så länge har jag lön, sambon har jobb men lite mer ekonomiskt medveten bör jag nog vara i alla fall, men oroa mig, nej jag vill inte. Det tar bara en massa energi.

1 kommentar:

Peter Parnes sa...

Det finns många sätt att spara på. Många små utgifter blir snabbt stora utgifter per månad.