05 maj 2009

Summering av dagen, kort långpromenad

Idag var det inte min turdag med promenerandet om man bortsett från vädret för det sprack upp kl 10 när jag gick iväg och började mulna till igen 20 min innan jag var hemma. Jag hade sett ut en bra runda men det gick inte att gå den gick inte att gå eftersom det var fullt av militärer som övade i området och därmed avstängt. Det blev till att improvisera en ny rutt medan jag stod där mitt i skogen. Som tur var hade de övningsfältskartor i en brevlåda på anslagstavlan som man fick ta. Så jag kunde ganska lätt se att det gick att få sig en hyfsad promenad men åt andra hållet istället. Får göra om försöket att gå den tänkte rundan på söndag istället (om inget annat kommer i vägen) då är det inga skjutövningar. Det mullrade rätt friskt i skogen så någonstans i min närhet sköts det. Härefter får skjutfältsinfon ingå i rutinen inför promenad.

Rundan blev "bara" 2,14 mil istället för planerade 2,6 mil men det är ju inte fy skam det heller. Glömde att stanna klockan när jag stod stilla och fotade en stund (ca 20 min) så jag vet inte exakt effektiv promenadtid men klockan säger 3:36:25. Vissa sträckor gick att gå jättefort, andra var i lös sand eller snö och gav rejält motstånd i steget.

Fotade inte så där jättemycket idag men några roliga saker dök upp längst med vägen.



Så här såg rundan ut:

Efter promenaden så hämtade jag barnen på skolan, eller ja hämtade Herman och skickade Vincent att cykla ensam. När vi kom hem väntade NSDs fotograf på mig. Vi tog lite bilder och sen for han. Jag åkte till ICA och handlade och lagade sedan en köttfärssoppa. Efter maten hanterade jag lite bilder och for sen till Jalle. Vi fikade och snackade böcker, jobb, segling, kikade på bilder mm. En skön slapparkväll helt enkelt. Han dock inte fixa det jag lovade pappa så det måste jag göra i morgon och samma sak med jobbansökningarna. Fast de har jag i alla fall filat på idag men inte skickat iväg dem ännu. Mitt nät strulade en massa igår så det gick helt enkelt inte att fixa grejerna till pappa och få iväg ansökningarna.

I morgon skall det regna påstås det så då blir det väl innesittande hela dagen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: