22 maj 2009

Tunatic löste mitt problem

Har länge haft en magdanslåt på en skiva från en kurs, har bara haft namnet på låten "Move" så den har ju varit omöjlig att leta fram. Men idag sökte jag efter ett program som kan identifiera musik via ljud och hittade Tunatic via Online Tech Tips. Installerade och testade med "Move" och vips dök det upp en artist och en fullständig titel. Hittade nu låten på YouTube också och kunde verifiera att det var rätt låt. Den är skitsvår att dansa till men kul att ha med när man övar för att se om man lyckas hålla takten mot slutet. Har den även i min MP3-spelare, skitbra när man vill gå riktigt riktigt fort. Dock säger Tunatic att den jag har inspelad är av Claud Challe från skivan Happiness for Body & Soul, en mixskiva.


Nu skall jag passa på att identifiera fler låtar jag inte har artistnamnet på, lurigt med arabisk musik när det ibland står på arabiska på omslaget.

Tyvärr finns det inget av Saeed Murad på Spotify :-( Men Najwa Karam finns och hon är helt ok.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: