01 juni 2009

Dag 62 i jobbexil, kaosdag som nog ordnar sig

62 Idag är en fullspäckad dag, jag har ansiktsbehandling kl 10-11 (inte 13-14 som jag först trodde), måste städa eftersom inte sambon och barnen fixat det i helgen och sotaren kommer för brandsinspektion av båda eldstäderna någon gång mellan 14 och 15:30. Vincent kunde inte åka till skolan i morse för han mådde illa och går omkring med en hink här hemma. han får vara ensam en timme medan jag åker till stan. Fick ett mail strax efter 8 om att det i alla fall inte blir anställningsintervju idag. Vilken tur det hade jag liksom inte kunnat klämma in någonstans. Får ägna dagen till att städa och passa upp Vincent. Trist när det är så fint väder ute men men man får inte alltid som man vill. Skulle behöva åka och köpa en ny telefon också, funkar inte så bra att vara telefonlös när man sökt en massa jobb och det är det enda nummer jag lämnat ut. Det går att ringa till den och från den men snart lossnar displayen helt och jag kan ex. inte lägga på samtal utan att stänga av och slå på hela mobilen. Dock känns det så trist att skaffa ny telefon nu, tänk om jag får jobb alldeles strax och de kan tänka sig att ta över mitt abonnemang då står jag där med en telefon för mycket. Vilket i-landsproblem.

Kl 18 skall jag vara på Hermans skola och kika på deras alster under året och svulla fikabröd. Tur man är ledig ;-)

Inga kommentarer: