25 juni 2009

Känns inte ett dugg bättre idag

Tvättade håret med schampot som gör underverk, som gör håret lockigt och glansigt. Men det hjälpte inte. Inget hjälper när man fått håret avklippt på helt fel längd. Framtill ser det väl ok ut men bak. Jag kommer inte titta på mitt bakhuvud i en spegel de kommande 9 månaderna eller så för då blir jag bara ledsen.

Det värsta är inte att jag tycker det ser för djävligt ut utan det att jag bara samma morgon var så otroligt nöjd över att håret nått en längd där det äntligen funkade att ha självfall som tenderar att skruva sig istället för att bara vara vågigt. Och så får jag ett idiotiskt infall att gå och klippa mig (jag ville bara ha det toppat och bli av med lite risighet) utan att egentligen välja frisör. Jag är mest så arg på mig själv och så ledsen över att ha förlorat känslan att jag för en gångs skull trivs med håret. När håret var nästan jämnlångt syntes det inte så mycket när jag tappar en massa hår men nu med alla dessa jävla etapper får jag bara hoppas att jag inte tappar så mycket hår längst ner baktill för då kommer det se ut som jag är extremt tunnhårig. Men jag får väl hoppas att jag slutar tappa så här mycket hår när järnnivåerna stabiliserat sig.

Inga kommentarer: