22 juni 2009

Någon gång kommer jag se till att svimma av så kanske de får sig en tankeställare eller "Ingen rök utan idiot"

Tog mig en kort promenad in till stan för att få röra på de stela höfterna. Gick till Café Caf och beställde en kopp te. Utanför fanns 2 bord med stolar. På båda borden stod det askkoppar men ingen satt där så jag slog mig ner. När jag hade halva koppen kvar kom hon som jobbar ut från fiket, fixade med duken på andra bordet och slog sig ner. Jag anade oråd, och visst ur fickan på västen hon bar halades ett ciggpaket fram och cigg tändes. Fick hälla i mig mitt ännu rätt varma te, gå in och ställa bort koppen, ta ett djupt andetag och rusa ut genom röken som täckte ingången.

Tidigare idag när jag lämnat barnen på Boden Arena stod en man och rökte precis under skylten "Generellt rökförbud" (undra varför ordet generellt används, finns det undantag eller vad?) som är utanför entrén. Sa när jag gick förbi "Precis under skylten, det är ju både text och bild hur svårt kan det vara att förstå?". "Va?" sa han och tittade på vad jag pekade på och rökte vidare.

Så jävla less på att jag måste anpassa var jag andas någonstans.

2 kommentarer:

missj sa...

Månne prommat travbaneleden i grönt linne idag? I så fall tror jag att jag kan ha sett dig...:)

Béatrice Karjalainen sa...

Jupps det gjorde jag och kort svart kjol. Gick sen om en tjej i likadant linne men med svarta shorts till.