04 juni 2009

Dag 65 i jobbexil

65 Solen skiner ute men det är inte speciellt varmt, kring 10 grader. Jag ligger på sängen med mensvärk och lite huvudvärk. Funderar på om jag skall gå ut och gå eller om jag skall lägga mig i solen med en bok. Jag har slut på ljudböcker (förutom Ur vulkanens mun, som inte lockar plus att jag bara har den i iPodformat och min iTouch har slut på batteri). Hittade inte några ljudböcker på Bokus som lockade heller, tycker utbudet på ljudböcker än så länge är ganska skralt och på iTunes är ju allt förkortade böcker (har 2 sådana lånade från biblioteket men vill inte lyssna på en förkortad bok).

Skall vilket som fota piratbrallan (om jag får liv i vågen idag, den verkar ha slut på batteriet, annars får det vänta till i morgon) och äta frukost. Sen skall jag ringa till Golvläggarna i Luleå för att höra om de slipar parkett och vad det skulle kosta att få våra golv fixade. Kanske inte har råd att ta alla golv på en gång men vore skönt att få barnens rum fixade.

Men nu skall jag lämna datorn och ta tag i dagen klockan är ju snart 9, man kan inte ligga nerbäddad i sängen hur länge som helst. Barnen fick cykla själva till skolan idag, de tjatade om det. Det känns lite oroligt eftersom jag har noll koll på om de kom fram eller inte och skolan ringer ju inte och hör var de är om de inte skulle komma fram. Våra walkie-talkies räcker inte ända bort till skolan tyvärr. Funderar på att införskaffa en billig enkel mobil som de kan ha med sig bara för att kunna ringa och säga "Mamma/Pappa, jag är framme nu".

Inga kommentarer: