25 juni 2009

Hamnade i trafikkaos pga brand

Skulle köra från stan till Porsön när jag fick syn på en svart pelare som strävade mot skyn. Det brann någonstans åt Porsöhållet till. Trafiken sniglade sig fram hela vägen till Mjölkuddsrondellen där det tog tvärstopp. Fick stå en evighet i rondellen innan jag sakta sakta kunde svänga av mot Porsön. Då såg jag var det brann. I samma hus som MAX ligger i. Jag skyndade mig att stänga av inluften till bilen. Den där röken såg inte nyttig ut. Många hade stannat sina bilar på gräsmattan bredvid och klivit ur för att titta. Brandkåren hade tydligen problem att komma fram eftersom vägarna var igenkorkade. Polisen stod mest och tittade på trafiken istället för att ta över från trafiksignalen som är direkt efter rondellen mot Porsön, den slog över till rött för oss som skulle ditåt och de som fick grönt fick inte köra pga branden. Något irriterande. Sen kom en buss som inte kunde svänga in till bussgaraget och den spärrade av korsningen en lång stund där den stod mitt i.

Min första tanke var Hmm undra om Expert klarar sig då kanske de har utförsälning av rökskadade produkter. Men jag tror knappast de han få ut så mycket innan branden spred sig.

Erik som jag var på väg till på Porsön skämtade och undrade om det var MAX som försökte efterapa Burger King med "Grillat är godast".






Röken drev mot Porsöhhållet och när jag kom ut från Aurorum så luktade det bränt gummi, vidrigt. Förstår att de gick ut i radio och uppmanade folk att hålla sig inne med fönstren stängda. Röken kändes inte hälsosam men så är det en färgbutik, ett däcklager/bilfirma, en elektronikbutik och en hamburgerrestaurang som brinner också.

Om branden i NSD, Kuriren, Aftonbladet, Expressen, DN, SvD,


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: