21 juni 2009

Promenad som slutar i en myr betyder vilse

Se själv var jag gick vända idag på promenaden på 37,27 km som tog 6 timmar och 39 minuter (dock var GPS-klockan i ryggsäcken så jag stannade den inte när jag kikade på karta, väntade på trafiklysen, fotade och annat som kunde ta lite tid). Det fanns fler stigar i verkligheten än på kartan och givetvis tog jag fel på ett ställe hamnade vid kanten på en myr. Då hade jag gått 2,1 mil. Funderade på att ta en stig som stack av åt rätt håll när jag började knata tillbaka men det kändes inte rätt så jag vände och gick samma väg jag kom. Nu när jag kom hem och kunde kolla på en karta och min rutt på GPS:en ser jag att den stigen hade varit rätt (men då hade det blivit en bra bit över 4 mil). Gick mysiga vägar inne i skogen och nu vet jag var man kan gå :-) Om man går där jag hade tänkt borde det bli kring 3 mil.



Det lustiga är att jag gick en runda för några veckor sedan där jag hamnade i blöta omgivningar, aka myr. Men pga tidspress att hinna hämta barnen klev jag då igenom myren för att hinna. Idag stod jag vid samma myr (inte den där jag vände och gick hemåt igen utan en annan där jag hamnade och sen gick vidare i jakt på rätt väg när jag hamnade vid den stora myren) och kände inte igen mig och konstaterade, här går det inte att gå, på tok för blött. Om jag bara hade känt igen myren hade jag ju vetat att jag skulle gå åt andra hållet (där jag tvekat och vänt).

Hoppas kunna få med mig någon nästa gång, någon som är beredd på en promenad rätt väg denna gång :-)

Det var ganska myggigt idag när det började närma sig lunchdags så jag hade noll lust att stanna och dricka mitt te och äta mina mackor så förutom frukost åt jag en Kellogg energibar och 2 äpplen. Inte direkt i paritet med uttaget på ca 3000 kcal som promenaden krävde. När jag kom hem åt jag en stor portion köttbullar och potatismos och några kakor som fanns kvar från baket igår.

Men innan maten tog jag mig en lång dusch, tackade mina fötter för promenaden med att ge dem en rejäl rengöring med dyraste peelingkrämen och sen en rejäl insmorning. Nu är de mjuka (eller ja nästan i alla fall) men blåsiga och luktar gott. Det gjorde de inte innan, precis innan jag kom ut på grusväg lyckades jag trampa långt ner med foten i gyttja.

Så här såg hela rundan ut:


Tanken var att jag skulle ha kommit ut vid norra änden av Buddbyträsket och gå därifrån hem.
Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: