26 juni 2009

Vilken värme

Idag har luften stått still här i Boden och temperaturen tog sig upp i ca 28 grader i skuggan. Jag har varit utomhus nästan hela dagen och huden är väl inte direkt röd med känns lite sträv.

Först tog jag en promenad in till stan för att bara strosa runt i värmen. Provade lite kläder på rean men hittade inget, köpte jordgubbar och bigaråer och gick och satte mig i solen med en kopp te och min bok innan jag knatade hem igen. Hemma slängde jag mig i en stol i solen med min bok innan det var dags att åka till Boden Arena för att se på när grabbarnaspelade match mot sina tränare.

Avspark i matchen

Barnen vann med 6-3 :-) Efter matchen fick de diplom och en biljett som ger dem gratis inträde på Gröna Lund, Skara Sommarland och Kolmården.
Undra vad grabbarna tänker på denna bild

Synd att alla grejer de fixat var så långt borta. Något lokalt erbjudande hade ju inte varit tråkigt direkt. På Svensk Fotboll skriver de:
Alla som deltar i fotbollsskolan får Landslagskortet (värde 550 kr) som är fyllt av upplevelser! Kortet är personligt och ger fri entré till Kolmården, Gröna Lund och Skara Sommarland vid ett tillfälle under 2009. I skrivande stund arbetar vi dessutom på att förstärka värdet av kortet ytterligare. Tänk på att deltagarens namn och ID-nummer måste vara ifyllt för att kortet ska vara giltigt. Landslagskortet kan också ha lokala förmåner.
Men det verkar inte ha blivit några fler erbjudanden. Men men vem vet vi kanske åker de dryga 93 milen till Stockholm och slipper betala inträde för ett barn på Grönan.

När vi kom hem kom en av granntjejerna förbi och barnen fick kanelbulle från Café Rävasten och mjölk ute på en filt i det gröna. Själv tog jag och satte rumpan på en stol och fötterna på en annan te och bulle till mig vid sidan om. Laptopen var med ut så jag skrev en recension på Bergdorfsblondiner.

När sambon kom hem hade jag lovat barnen att vi skulle cykla in på Boden Alive och gå på tivolit. Det är sjukt dyrt och inte värt pengarna men ungarna tjatade och sa att de ville betala själva. Först gick vi på Thai Siam och åt middag. Vincent sa att han var mätt och åt knappt något alls. Väl framme vid karusellerna dividerades hej vilt om det skulle köpas 3 eller 5 biljetter men de enandes om att dela på ett 10-häfte för 250 kr.
Vi vill ha ett 10-häfte tack, här är 125 från mig och 125 från min brorsa

Sen åktes det radiobilar, virvelvinden, radiobilarna 2 gånger till och tillslut en liten berg -och dalbana. Sambon var trött och cyklade hem. Herman ville hoppa hoppborg men tyckte att 30 kronor för 5-10 minuter var lite väl dyrt.
Chickenrace

Vi gick och tittade på när en bekant från karateklubben och hans kompis tog sig ner för en kulle i en zorbboll.

Tyvärr så var backen så liten att det blev aldrig någon bra fart för dem. Herman ville testa waterball för 80 kr och ställde sig i kön. De flesta fick vara ute i ca 5 minuter men Herman hamnade i ett personalbyte vid hans boll så han fick vara ute jättelänge. Han var helt slut när han kom in igen.

Det är läbbigt att gå på vatten.
Kolla mamma jag flyter

Sen var det sockervadd för 30 kr/unge, de kan verkligen konsten att ta betalt på sådana här tillställningar. Mina barn kommer få igen lite av pengarna senare, för att ha något att röra sig med under sommaren men nu fick de i alla fall fundera över vad man får för pengarna. Vincent han inte med waterball idag så om det är fint väder i morgon kväll också så skall han få testa då. Tror han var lite feg idag och inte vågade gå och ställa sig i kön när Herman var ute och lekte. han ville höra hur det var först.

Jag började få efter-att-ha-varit-ute-i-solen-hela-dagen-frossa och ville åka hem. Barnen ville se Marcus Fagerwall som skulle gå på om 40 minuter men ajg frös för mycket och de började se riktigt hängiga ut efter en hel dag ute i värmen de också så vi cyklade hem.


Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: